Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.03.2009 13:55 - Разпознаваме ли щастието
Автор: ilieva Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3132 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 27.03.2009 14:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Често много от нас си задават въпроса: "Какво е щастие?" и производните от него : "Аз щастлив ли съм?" , "Кое би ме направило щастлив?" и прочие.Но никой не се пита "Какво ми пречи да съм щастлив с това, което имам?" или не помисли и за другите : "Какво да направя, за да накарам човека до мен, близките, семейството си, грохналите старци, които срещаме всеки ден по улицата, бездомните хора, просещите деца да бъдат малко по-щастливи? Какво да сторим, за да видим малката искрицата в очите им? " Аз ще ви кажа защо. Защото ние хората сме така устроени, че мислим само за себе си или поне на първо място  стоим ние. Живеем, следвайки "Закона на джунглата". Аз да съм добре, пък на другите майната им. Мислим само за заобикалящите ни проблеми, за бедите, които ни връхлитат постоянно и се самосъжаляваме, защото НЕ СМЕ ЩАСТЛИВИ. А щастието не означава липса на проблеми, а умението да се справяме с тях. 
Щастието се крие в малките неща, незрими за човешкото око. 
Замислете се колко по-добре се чувствате, как ви се повдига настроението, когато излизате забързани сутрин за работа и чуете "Здравей" отправено към вас от някой съсед. Поздравете го и вие, а не го подминавайте с мълчание. Подарете му усмивка, покажете му, че е забелязан. 
Как се чувствате, когато се качите в претъпкан автобус, където се смесват най-различни миризми, някой постоянно ви се разхожда по краката или ви подвиква : "Внимавай къде стъпваш, бе ......". В този момент проклинате живота си и се ядосвате защо заплата ви е толкова малка, че не можете да си позволите да карате собствен автомобил. Вместо това отворете прозорците, за да влезе свеж въздух, помолете учтиво човека до вас следвашщия път да внимава къде стъпва, а ако настъпите или бутните някой без да искате, извинете се искрено и с усмивка. Не се ядосвайте, че пътувате с градския транспорт, а се радвайте, че не кръстосвате пеша десетки километри.
Проблемите на работа, вечно мрънкащите  колеги, недоволните шефове - нещо, с което се сблъскват повечето от нас. Не им обръщатейте внимание, не им позволявайте да вгорчат деня ви от сутринта. Влезте в офиса с усмивка, заемете работното си място и се съсредоточете върху  работата си. Останалите нека си мрънкат, рано или късно ще спрат, щом не им обръщате внимание.
Разваленото ви настроние от сутринта, дължащо се на по-горе изложените неприятни неща, са само част от това, което може да ви връхлети през дългия и уморителен ден. И когато дойде време да се приберете у дома, да се зарадвате на семейството си, да споделите как е минал денят на веки един от вас, вие си го изкарвате на тях. Започвате да се оплаквате, да се жалвате колко несправедлив е живота с вас и т.н. Защо вместо това не оставите "проблемие" си зад вратата и не пракрачите дома си с усмивка. Прегърнете и целунете половинката си, детето, което чака с нетърпение да се приберете, майка си, баща си.... 
Защо не опитаме сами да направим живота си по-добър и по-спокоен. Опитайте се да рапознаете щастието в малките неща. Така то само ще взеле във вашия дом.
Бъдете щастливи и се усмихвайте по-често :)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - МаРтУшКо :)
27.03.2009 16:33
Мило Кали :) Давам ти един малък отговр на това твое размишление.
Щастливият човек е доволният човек. Според Тълковния речник "щастието" е чувство и състояние на задоволство, удовлетворение от постигнатото или от живота, да следваш мечтите си и много други хубави неща. Ако днес някой те попита: “Ти щастлива ли си?”, какво ще му отговориш? - Аз ще отговоря : Щастлив съм че имам ТЕБ мило!! Как определяш себе си? - Аз те определям като човека, който стои в челните позиции в съзнанието ми!!! Изпитваш ли чувство на удовлетворение от живота? - Да защото ме караш да се чувствам така!!! Кога наричаш себе си щастлив човек? - Когато си до мен !!! Щастлив съм, ако са се сбъднали поне две трети от мечтите ми… - Ти беше една от тях!!! А защо ли? Защото вече си сбъдната мечта застова!!! Може далеч във висините са моите най-силни стремежи, може и да не ги достигна, но мога да се наслаждавам на красотата ти, това което ми даваш! Да вярвам в теб! Нашите мечти са много лични.... Карл Сингбърг го е казал най-добре: "Нищо не се случва, освен ако преди това не е било мечта! Замисли се над тези твърдения: "Колкото повече достигам, толкова повече израства", "Колкото повече търся толкова по-далеч мога да стигна", "Колкото повече се вглеждам, толкова повече виждам" Има много неща в живота, които ще привлекат погледа ти! - Но много малко от тях ще пленят сърцето ти!!! Бъдещето пренадлижи на тези, които вярват в красотата на мечтите си! Никога не се поддавай на отчаянието си, защото живота не е нито по-добър, нито по лош! Просто е напълно различен.Бог не е обещавал дни без болка, смях без тъга, слънце без дъжд. Но Той е обещал сила за всеки ден, утешение за сълзите. Всички ние имаме нещо специални, всеки от нас е уникален сам по себе си - трябва да намери мястото което търсим за да сме щастливи! Ти не можеш да накараш някого да те обича за да си щастлива. Всичко, което можеш е, да си щастлив човек, който може да бъде обичан. Казват, че в живота се среща редкият шанс, когато човекът, когото ти обичаш, те обича в отговор. Мъдрите хора са казали "птичето веднъж кацало на рамото" и в такъв момент е по-добре да загубиш своята гордост заради любимия човек, отколкото да загубиш любимия човек заради гордостта си.
МИСЛИ! ВЯРВАЙ! МЕЧТАЙ! БЪДИ ЩАСТЛИВА!
ПоЗдРаВи МаРтУшКо :)
цитирай
2. ilieva - Щастието е нещо много отнисително. ...
27.03.2009 16:59
Щастието е нещо много отнисително. Щастието е различно за всеки, всеки го възприема по различен начин. Питаш дали съм щастлива. Отговорът ми е ДА. ДА, защото имам теб, ДА, защото семейството ми е до мен по всяко едно време, ДА, защото съм здрава.
Ако някой сега каже, че щастието няма нищо общо с мечтите, аз ще му кажа следното: човек мечтае да бъде щастлив; човек е щастлив, когато мечтае; човек е много щастлив, когато осъществи някоя своя мечта; но човек, който няма мечти, той не живее, а просто съществува.
Затова нека мечтаем, но мечтите ни да бъдат осъществими; нека бъдем щастливи и приемаме проблемите с усмивка.
цитирай
3. ugov - нищо ново
29.03.2009 08:29
Първо - тези червени букви действат дразнещо,не е зле да ги смениш.
После - не казваш нищо ново - нито за щастието,което е имагинерна величина,нито за условията в които живеем. Нищо оригинално.
цитирай
4. ilieva - do ugov
30.03.2009 12:35
Първо - буквите не са червени, а розови и не мисля да ги сменям.
Второ - не целя оригиналност, а само напомням, че денят ни( в частност) и живота ни (като цяло) са такива, каквито сами си ги направим.
Съдейки по написаното от теб, си правя изводи, че теб те дразни и най-малкото. Явно си забравил доброто си настоение, когато си ставал и целия свят ти е крив.Гледай по-ведро на нещата.
цитирай
5. анонимен - в отговор на "ugov"
30.03.2009 20:28
Нямам думи да те опиша или по-точно мога да го направя с 6 букви "смотан". Не те познавам ама и в живота ако си така, вярвам дълбоко, че ще си толкова калпав, че да неможеш да одялаш една клечка и да си извадиш очите..... "смотан"
цитирай
6. анонимен - -----
30.03.2009 20:29
Да изхвърлим боклукла !!!
цитирай
7. elektraotkosmosa - По темата,и за ugov
04.04.2009 06:47
Ето такива хора могат да те накарат да се проклинаш,че си се родил.Ако ти е нервно,не си го изкарвай на буквите,чийто цвят дори не можеш да различиш,защото по този начин скапваш настроението и на другите.Освен това явно и в четенето не ти е силата-къде видя да пише категория "оригинални"?Май хич не знаеш къде се намираш.Относно темата:щастието наистина е навсякъде-щастието е дори това,че си жив,че съществуваш.Много пъти/със много задна дата/ съм се чудила "Господи,защо съм жива" /макар да не вярвам в Господ/.Сега обаче съм щастлива,защото "Господ" е избрал и мен да дари с най-прекрасното нещо,което може да ти се случи на този свят/не,не говоря за любов/-това е живота.Много хора като мен,милион пъти са се отказвали от това богатство-защо?Проблемите и лошотиите са си"в куверта" както се казва,но ако ги нямаше и всичко вървеше като по вода,нямаше да е интересно.Нямаше да имаме стимул за какво да се борим,и съответно нямаше да го правим.И какво щеше да стане тогава?Аз лично нямам отговор,но със сигурност нямаше да ми се живее в един такъв свят,защото нямаше да има за какво.Много други хора/за мое щастие не влизам в тази категория/,вече са се отказали от живота/статистиките за самоубийствата са с плашешти размери/.Но какво са спечелили тези хора със смъртта си?Според мен само са загубили всички тези хубави неща които са имали/но не са могли да оценят/,и тези,които са щели да им се случат.Замислете се какво притежавате всъщност,и може да звучи банално,но се научете да оценявате и малките неща така,както големите.Бъдете щастливи,че сте от богоизбраните,дарени с живот и го обичайте със всичките му недостатъци така,както човека до вас.Радвайте му се докато го имате,защото много добре знаете,че човек оценява нещо,когато го изгуби.А изгубите ли живота,няма как да се върнете и да го оцените.Желая на всички бурен живот с много препятствия,които да ви разнообразят,и помогнат да оцените и себе си,преодолявайки ги.Бъдете силни.:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ilieva
Категория: Лични дневници
Прочетен: 101160
Постинги: 42
Коментари: 107
Гласове: 835
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930